global template [ADVIES] Gaming PC Build - Verkoophoek - ps3-forum.nl

Springen naar inhoud

Welkom op ps3-forum.nl

Dit is de plek waar vele gamers samenkomen.. Je kan nu gratis een account aanmaken. Hiermee kun je berichten en onderwerpen plaatsten op het forum. Als je al een account hebt kun je hier Inloggen of een Account Aanmaken.
topic
Foto

[ADVIES] Gaming PC Build

- - - - -

Advertentie

topicad1 topicad1

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
Er zijn 38 reacties in dit onderwerp

Quicksnipe

Quicksnipe

Junior Lid

• Leden
  • PipPipPip
  • 94 berichten

Hallo mensen ik ga binnenkort een gaming pc bouwen en ik vraag hierover advies, ik heb een lijstje gemaakt met onderdelen die ik van plan ben te gaan kopen hier dat lijstje:

Bijgevoegde Bestanden

MelvinR

MelvinR

Turns out PC is OP ...

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1420 berichten

Denk je dat het echt nodig is om een hdd én een ssd te nemen? :$

En misschien kan je hier ook kijken: http://gamepc.nl/

Whut Whut, in da butt.

YT: http://www.youtube.com/melvinrijkers

76561198009979192.png

14ub40l.png

Quicksnipe

Quicksnipe

Junior Lid

• Leden
  • PipPipPip
  • 94 berichten

ssd is nodig om sneller op te starten enzo, hdd is toch gewoon geheugen?

MelvinR

MelvinR

Turns out PC is OP ...

• Leden
  • 1420 berichten

ssd is nodig om sneller op te starten enzo, hdd is toch gewoon geheugen?

Ja, maar ssd is toch ook gewoon geheugen, maar dan kleiner en duurder?

Whut Whut, in da butt.

YT: http://www.youtube.com/melvinrijkers

76561198009979192.png

14ub40l.png

Hamstahpowah

Hamstahpowah

Forum Verslaafd!

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 133 berichten

Persoonlijk zou ik het anders aanpakken, en sowieso een andere site dan mediamarkt, haha. Je kan ook nog bijvoorbeeld je DVD-drive uit je oude PC gebruiken. Persoonlijk vind ik ook nog steeds dat een SSD niet nodig is. Ja je pc start sneller en ook programma's, maar mijn eigen PC heeft er geen en die staat al klaar in 20-30 seconden. Een ssd zou ik gewoon enkel gebruiken als je programma's gaat gebruiken voor auto 3Dmax enzovoort... Voor cpu koelers ben ik zelf meer een fan van coolermaster en scythe mugens, omdat die veel stiller zijn.

Sander

Sander

boe.

• Leden
  • 3189 berichten

Ja, een SSD is noodzakelijk bij zo'n PC. Het verschil met opstarten van programma's en games is echt ongelooflijk. Ik heb BF3 op mijn SSD gehad, en op mijn 10.000RPM HDD. Nouja, de SSD was binnen 5 seconden klaar met laden van een map, de HDD was na 30 seconden nog steeds bezig.

Je hebt een overklockbare CPU gekozen met een moederbord die niet kan overklocken. Foutje? Ik denk dat je niet wilt gaan overklokken? Bespaar je tenminste een boel geld mee. 

Melvin, GamePC.nl zijn dikke oplichters. Bij de maximale GamePC die ze leveren voor veel te veel geld heb je nog steeds geen maximale GPU... Het is te gek voor woorden daar. Alles is veel te duur, en geen verstand van componenten.

Mediamarkt is de meest slechte site waar je kunt kijken voor dit soort dingen. Ga naar Tweakers.net en maak daar een eigen lijstje . Ik zie dat je budget rond de 1150 euro ligt. Hier kun je toch nog wel iets veel beters voor maken ^.^ !

http://tweakers.net/...0#tab:wenslijst

Hier staan 2 lijstjes voor je bij, 1 die wat boven je budget gaat en 1 die er precies op ligt. Beiden presteren ze veel beter dan het lijstje wat je hierboven hebt gemaakt, en er zit ook nog een grotere SSD in. Het wordt een muisstille PC door de superieure koeling, en de super stille case. Je PC kan niet stiller worden. De best gekoelde GPU die vanuit de fabriek hoger geklockt geleverd wordt (beiden), en een hele goede CPU koeler die ook fluisterstil is. 

@Hamstahpower

Zo'n dure DVD drive :shock: ! Verder is 4GB RAM voor zo'n pc wel wat weinig, bij mijn PC zit ik vaak rond de 6 tot 8 wat ik gebruik. Ook zal het niet passen door de koelvinnen die erop zitten (CPU koeler zal er boven hangen). 

Verder ziet je lijstje er goed uit, al zou ik nog steeds altijd voor een AMD kaart gaan... ;) . En een SSD blijf ik echt noodzakelijk vinden bij zo'n PC... Windows wordt gewoon echt langzaam na een tijdje. 

Edit:

Ik zie dat je het geld nog lang niet bij elkaar hebt. Als je het geld wel bij elkaar hebt, open dan maar weer een nieuw topic, want Intel komt met een nieuwe processor lijn waarbij je weer van alles nieuw nodig hebt. 

Enjoy, life is too short to be angry.

Hamstahpowah

Hamstahpowah

Forum Verslaafd!

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 133 berichten

Ik had gekozen voor een blue-ray drive. En mensen zitten wel vaak te klagen dat 4gb te weinig is, maar zolang jij zelf niet duizenden programma's op de achtergrond draait, merk je er totaal niks van. Tenminste, noem mij eens een game op die echt gebruik maakt van meer dan 4gb?

btw, SSD is niet nuttig met online games. Het spel begint toch niet voordat iedereen er is, dus ookal laad jij de map in 5seconde, als een ander gewoon een kut comp heeft moet je alsnog even lang wachten. Ik raad SSD's echt niet aan voor games.

Sander

Sander

boe.

• Leden
  • 3189 berichten

Ik had gekozen voor een blue-ray drive. En mensen zitten wel vaak te klagen dat 4gb te weinig is, maar zolang jij zelf niet duizenden programma's op de achtergrond draait, merk je er totaal niks van. Tenminste, noem mij eens een game op die echt gebruik maakt van meer dan 4gb?

btw, SSD is niet nuttig met online games. Het spel begint toch niet voordat iedereen er is, dus ookal laad jij de map in 5seconde, als een ander gewoon een kut comp heeft moet je alsnog even lang wachten. Ik raad SSD's echt niet aan voor games.

Blu-Ray drive hebben 95 van de 100 mensen niet nodig.. Als het niet aangegeven staat moet je er eigenlijk gewoon vanuit gaan dat de koper er geen nodig heeft.

Als je zo'n PC koopt mag je er toch ook wel vanuit gaan dat die wat programma's kan draaien? Op het moment zie ik op mn toetsenbord dat ik 28% van mn 16GB gebruik, dat is meer dan 4GB. Ik zou toch echt voor 8GB gaan bij zo'n PC.

Had je helaas gedroomd... Die games die starten een stuk eerder en wachten lang niet allemaal zo mooi lang, en je hebt echt een groot voordeel in die eerste paar seconden van de games. BF3 start na enkele seconden al, de helft van de mensen zijn nog aan het laden...

En echt, het verschil merk je. Heel duidelijk...

Huugo

Huugo

Wow. Such Amaze

• Leden
  • 1361 berichten

Denk je dat het echt nodig is om een hdd én een ssd te nemen? :$

En misschien kan je hier ook kijken: http://gamepc.nl/

Doe maar niet, die site vraagt extreem veel voor de onderdelen

Quicksnipe

Quicksnipe

Junior Lid

• Leden
  • PipPipPip
  • 94 berichten

De monitor is het enige dat ik bij mediamarkt ga kopen de rest heb ik allemaal via tweakers opgezocht en toen daarmee op alternate een lijstje gemaakt. Ik denk er nu over na om zo'n lijstje van je te kopen Sander, Weet jij of lijstje 1 van 1.252 euro spellen zoals BF3 kan runnen op very high/ultra op ongeveer 60 fps?

La-Mocro

La-Mocro

Forum Liefhebber

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 322 berichten

Voor je het weet is dit pc-forum.nl. Als iedereen overstapt naar de pc.

403844.png

Sander

Sander

boe.

• Leden
  • 3189 berichten

De monitor is het enige dat ik bij mediamarkt ga kopen de rest heb ik allemaal via tweakers opgezocht en toen daarmee op alternate een lijstje gemaakt. Ik denk er nu over na om zo'n lijstje van je te kopen Sander, Weet jij of lijstje 1 van 1.252 euro spellen zoals BF3 kan runnen op very high/ultra op ongeveer 60 fps?

Wat dacht je van BF3 op zo'n 130fps? Hahaha. Nee, BF3 is het probleem niet joh hahaha. BF3 is een hele lichte game voor zo'n machine ;) .

Huugo

Huugo

Wow. Such Amaze

• Leden
  • 1361 berichten

Maar dan moet je ook een 120 hertz monitor halen, anders heb je er vrij weinig aan

Jelle

Jelle

PC gamer

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 715 berichten

Inderdaad, je kan wel 120fps hebben, maar als je maar een normale 60Hrz monitor hebt maakt het toch niet zo veel uit....

PSN: Jelle_98NL
Battlelog: http://battlelog.bat.../772040720/ps3/ 

Quicksnipe

Quicksnipe

Junior Lid

• Leden
  • PipPipPip
  • 94 berichten

Hmm dat is dus sparen :D

Hamstahpowah

Hamstahpowah

Forum Verslaafd!

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 133 berichten

Ik moet hier toch wel even melden dat je ogen toch niet meer dan 60fps kunnen volgen. Het is eigenlijk ook de reden waarom ik de fps op al mijn spellen gewoon limiteer op 70-80.

megalolzz95

megalolzz95

Buitenlander

• Oude crew
  • 3065 berichten

@Hamstahpower je ziet wel degelijk verschil tussen 60 fps en 120 fps. Dus is niet waar wat jij zegt! Maarja dat verschil zie je niet als je alleen maar je vast pint op 70-80 fps.

PSN: Megalolzz95
Steam: siard95
Origin: Megalolzz95
Follow me on Twitter: @siardhoutstra

Geplaatste afbeelding

avatar and signature provided by @qlymax

Jelle

Jelle

PC gamer

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 715 berichten

Mensen kunnen wel degelijk meer dan 60fps zien hoor (volgens mij).

EDIT: lol Siard en ik postte het om hetzelfde moment...

PSN: Jelle_98NL
Battlelog: http://battlelog.bat.../772040720/ps3/ 

Sander

Sander

boe.

• Leden
  • 3189 berichten

Ik moet hier toch wel even melden dat je ogen toch niet meer dan 60fps kunnen volgen. Het is eigenlijk ook de reden waarom ik de fps op al mijn spellen gewoon limiteer op 70-80.

Kijk naar verschillende onderzoeken van LinusTechTips op YouTube. Het kan wel degelijk ;) . Alleen hier is wel een 120Hz monitor voor nodig zoals ook al wordt gezegd.

Quicksnipe

Quicksnipe

Junior Lid

• Leden
  • PipPipPip
  • 94 berichten

Hmm heb nu ook werk geregeld voor in de zomervakantie, lekker 3 euro per uur, dus heb dan ongeveer 120 euro per week ;D

EDIT: Moet deze zomer 700 euro weten te verdienen, dat is dus ongeveer 6 weken werken, misschien wat minder met rapport enz.

Advertentie

topicad2 topicad2

Dit forum wordt onderhouden VR Master